Ya Allah, Aku Jatuh Cinta❤

Aku Jatuh Cinta Pada seseorang yg hanya mampu kuukir kisahnya dlm kata. Meski tak pernah sekalipun kami bertukar kata. Seseorang yg hanya mampu kusebut namanya dlm hujan, dlm percakapan bersama-Mu, dlm do'a.
Aku Jatuh Cinta Pada seseorang yg selalu membuatku memandangi awan dgn canggung ketika ada yg menyebut namanya. Atau tertunduk lemah ketika mendengar kekaguman perempuan lain terhadap dirinya.
Aku Jatuh Cinta Pada seseorang yg kutatap dlm tunduk pandang tiap kali bersilang jalan. Seseorang yg membuatku kemudian menoleh kebelakang, walau hanya punggung yg terlihat, atau jejak kaki yg masih tertapak.
Suatu ketika, Aku Jatuh Cinta
Seketika itu pula aku pasrah.
Aku tertunduk malu.
Aku ingin menyelesaikan rasa dgn cara yg tepat.
Belajar mengiklashkannya tanpa meminta balasan.
Belajar menerima segala ketentuan dan menanti dtgnya pilihan.^^

Ditulis dan dipublikasikan oleh Ukhty Novi